רחפנים
חברת DARPA פועלת ליצירת טייס אוטומטי עבור רחפנים
דרג את הכתבה

סוכנות לפרויקטים בביצוע מחקרים חדשניים בתחום ההגנה DARPA מתעניין בפיתוח מערכת ייחודית עבור רחפנים, שכישוריה כוללים יכולות תמרון עצמאי בעת התחמקות ממכשולים בדרך. במילים אחרות, הפיתוחים של DARPA במסגרת תכנית Fast Lightweight Autonomy כוללים מנגנונים הדומים לטייס האוטומטי ברכבים רגילים.

העבודות נעשו על בסיס הפלטפורמה של הקוואדקופטר DJI Flame Wheel ARF, האהובה על המפתחים בזכות היכולת להרכיב את הרחפן מהחלקים המסופקים על ידי היצרן בהתאם לצרכים. כך, דגם זה של הרחפן מיועד לשדרוג ושיפור שנעשו על ידי המהנדסים של DARPA: הגרסה החדשה של הרחפן זכתה בסט חיישנים, סונאר ומצלמות עזר. הציוד הנ"ל מהווה חלק ממערכת הטסה אוטומטית שזכתה לשם 3D Robotics Pixhawk.

Flame wheel ARF Kit

טיסות המבחן של אב-טיפוס של הפרויקט Fast Lightweight Autonomy (FLA) שענה לכל הדרישות צולמו בוידאו. הסרטון מציג את הרחפן העובר במבוך מיוחד ללא סיועו של המפעיל, על בסיס הפעולות שנעשות אך ורק באמצעות אלגוריתמים מובנים במערכת הטיסה האוטומטית. עם זאת, הרחפן הקטן בגודלו מבצע את כל הדרוש ממנו באופן מהיר וזריז, והמהירות המרבית שלו – 72 קמ"ש.

הוספה של טכנולוגיה זו למערכות הרחפנים יכולה לאפשר בעתיד לצמצם את הגורם האנושי בהפעלת הרחפן בצורה משמעותית, ולהמעיט את כמות מערכות העזר שכיום משמשות גם לביצוע הפעולות הפשוטות ביותר. לדוגמא, ניתן יהיה לבצע טיסות אוטונומיות לגמרי באזורים שנפלו קורבן לפיצוץ או רעידות אדמה.

3D Robotics Pixhawk יאפשר גם להסיר ממפעיל הרחפן חלק מהעומס, בכדי שיוכל להתמקד במשימות מורכבות יותר – כגון שליטה במספר רחפנים המאוגדים בקבוצה אחת.