רחפנים
NASA ו-FAA ביצעו את טיסות המבחן המורכבות ביותר של מערכות ניהול טיסות רחפנים
דרג את הכתבה

מנהל התעופה של ארה"ב בתחום השייט וחקר החלל (NASA) ומנהל התעופה הפדרלי (FAA) ערכו טיסות המבחן המורכבות ביותר במסגרת פיתוח מערכת ניהול תנועה (USA Traffic Management – UTM) של רחפנים הטסים בגבהים נמוכים.

טיסות המבחן שעברו ב-19 לאפריל הציגו עבודה סימולטנית של מערכת הרחפנים החדשים במדינות שונות בארה"ב ובשישה שטחי מבדק של ה-FAA. המפעילים שמחוץ למשרד NASA שיתפו פעולה עם פלטפורמת UTM, ביצעו רישום של תכניות הטיסה ורשימה של מבצעים מתוכננים שעברו במספר אזורים שונים גיאוגרפית.  במהלך טיסות המבחנים נעשה שימוש ברחפנים בעלי מערכות הפעלה שונות. כ-22 רחפנים היו באוויר בו-זמנית. בסך הכל, במהלך טיסות המבחן שהתנהלו שלוש שעות, השתתפו 24 רחפנים שעלו לאוויר מספר פעמים.

במהלך הניסיונות נעשתה בדיקה של פלטפורמת המחקר של UTM על מנת לברר האם יש קונפליקטים, האם ניתן לדחות או לאשר תכניות טיסה שונות, וכן בדיקת העיתוי לעדכון הטייסים על הגבלות שונות.

מהנדסים של מרכז המחקרי של איימס, הכלול במבנה של NASA, ביצעו מעקב אחרי התהליכים והעומס על המערכת, וקיבלו משוב איכותי שיאפשר לחשוף בעיות במטרה לנטרל אותן ושיפור מתמיד של פלטפורמת UTM. על מנת לסבך את המשימה, המומחים הפעילו רחפנים ווירטואליים בנוסף לאמיתיים.

בסופו של דבר, טיסות המבחן הוגדרו כהצלחה. חשוב לקחת בחשבון שהפיתוח של פלטפורמת UTM עוד נמצא בחיתוליו, לכן לא סביר שיתחילו להיעזר בה בעתיד הקרוב.