רחפנים
קוואדקופטר Ehang 184 – הרחפן שיהיה המונית של העתיד
דרג את הכתבה

בהתחשב בעובדה שקוואדקופטרים כבר עכשיו יכולים לספק משלוחי סחורה במקום שליחים על אופניים או אופנוע, אז למה בעצם שגרסה משודרגת של רחפן זה לא תוכל להסיע אדם? זהו הרעיון החדשני שעמד לעיניי רוחם של בעלי החברה הסינית Ehang,שהציגה את האב-טיפוס שלה של "מונית קוואדקופטר" במסגרת תערוכת CES 2016.

המכשיר, שזכה בשם Ehang 184 מהווה למעשה קוואדקופטר עם תא סגור שיכול להכיל אדם אחד. כמו כן, ברגע שאדם מתמקם בתוך הרכב, הוא מקבל סטאטוס של נוסע ולא טייס: התא הצנוע לא כולל בתוכו שום פריטים, כפתורים או ידיות לשליטה על הרחפן (הרי כשמו הוא – מכשיר טיס בלתי מאויש, כלומר לא מונחה על ידי האדם). במקום פרטים טכניים לא מובנים, הנוסע מקבל מושב וטאבלט שבו הנוסע מקיש את היעד שאליו הוא מעוניין להגיע, וכל מה שנותר לו לאחר מכן זה ליהנות מהנוף.

הקוואדקופטר Ehang 184, שוקל 200 ק"ג ואורכו 5.5 מטרים, הוא פועל על מנוע חשמלי ומסוגל להסיע נוסע יחיד למרחק של 16 קילומטרים ולהיות באוויר לא יותר מ-23 דקות. כפי שכבר צוין, האדם בתא הנוסעים לא נדרש לבצע שום פעולה במהלך הנסיעה. המערכות האוטומטיות של הרחפן אחראיות לטיסה העצמאית לאחר בחירת היעד, מזהות מכשולים בדרך ונותנות פקודה לעקוף אותם ולאחר מכן מספקות נחיתה רכה בנקודה הדרושה. המהירות המרבית של הרחפן בתנועה עם נוסע הינה 100 קמ"ש והגובה המקסימאלי שאליו הוא מסוגל להגיע – 3.5 ק"מ.

כמובן שהמפתחים של Ehang 184 לקחו בחשבון את האפשרות של שליטה מרחוק, במקרה של מצב חירום. עם זאת, גם במצבים אלה לנוסע אין כל שליטה על מצבו, וכל מה שנותר לו זה לקוות לעבודה יעילה של המערכת של המכשור או על המפעיל שישתלט על הקוואדקופטר ממרכז השיגור.

הביתנים בהם התקיימה תערוכת CES 2016 לא מתאימים להטסות מבחן. לכן לא התקיימה הדגמה של ביצועי הרחפן בפועל, וגם בזמן הקרוב גם לא תהיה אפשרות להתרשם מהיכולות של המכשיר החדשני ולהעריך את ביצועיו. עם זאת, הנהלת החברה טוענת שהם ביצעו הטסות מבחן מוצלחות עם נוסע בשטח סין.