רחפנים

אלפי אמריקאים נוהרים למבחני קבלת רישיון טייס לרחפנים



דרג את הכתבה

מבחני ההטסה נערכים בהיקפים מרשימים

מנהל התעופה הפדראלי של ארה"ב מדווח על מספרים מרשימים מאוד של אמריקאים שנוהרים לעבור מבחן הטסה כדי לקבל רישיון מטיס לרחפנים. מדובר על אלפי אנשים שמגיבים לרגולציה בארה"ב שתביא בעתיד למספר מדהים של 171,000 מטיסי רחפנים בתוך שנה. כדאי מאוד לדעת שמספר זה של מטיסי רחפנים יהיה גדול יותר מהאנשים להם יש רישיון טייס פרטי להטסת מטוסים מדגמים שונים.

השמיים ייפתחו למשתמשים רבים ומגוונים

החל מסוף חודש אוגוסט של שנת 2016 נפתחו שמי ארה"ב לאפשרויות מגוונות רבות של הטסת רחפנים. כך אומר מר רנדי ייטס מאומהה שבנברסקה. רנדי מתכוון לגשת בקרוב לבחינת ההטסה כדי שחברתו המסחרית תוכל לעשות שימוש ברחפנים לתצפית על גגות ועל מיקומים אחרים שקשה לעקוב אחריהם בצורה אחרת.

אין ספק שבאמת מציג עתיד הטסת הרחפנים בארה"ב עולם חדש לגמרי שבו רחפנים רבים יטוסו למשימות שונות ויחליפו שירותים שמרניים, אם נגדיר זאת כך, או יבצעו פעולות שלא ניתן היה לבצע אותן בקלות בעבר. שר התחבורה האמריקאי אנתוני פוקס אומר שלכלי טייס אלו יש פוטנציאל אמיתי לשנות את הדרך בה אנו מכירים את עולם הטיסה, והם יכולים גם להקל מאוד על האוכלוסייה.

הרצון שההטסות יבוצעו בהתאם לרגולציה

ארה"ב של אמריקה מציגה שלטון מסודר שבו כל דבר חייב להיעשות בהתאם לרגולציה מתאימה. לכן גם תחום הרחפנים לא יהיה יוצא דופן, והרעיון הוא שהמבחנים והחוקים יאפשרו הטסת כלי טייס בלתי מאוישים (כתבמי"ם) אלו בהתאם לכללים מסודרים.

הדבר אומר שההטסה תיעשה רק בהתאם לרגולציה, כך שבני או בנות 16 ומעלה הם אלו שיוכלו להיבחן בכתב ולהידרש לעמוד בבדיקת רקע. אם יעברו את המבחן יוכלו להטיס את הרחפן אך ורק בשעת היום, כשיש להם קשר עין איתו, ובגובה שאינו עולה על 122 מטרים מהקרקע.

מה אומרת הרגולציה בישראל

ראוי לעסוק גם ברגולציה בישראל על מנת להבין עד כמה רחפן יכול מצד אחד להיות כלי חשוב ויעיל מאוד ומצד שני כלי טייס מסוכן ובעייתי. רת"א (רשות התעופה האזרחית) של ישראל היא זו שאחראית על קביעת תקנות להטסת רחפנים.

בישראל השימוש הנפוץ ברחפנים הוא למטרות צילום, וקיים קשר עין בין מטיס לכלי הטייס שלו. כך, מספקת רת"א אישורים להטיס רחפנים בגובה של עד ל-100 מטרים בלבד מעל הקרקע, ועד לטווח הטסה של 500 מטרים מהמשתמש.

רת"א גם קובעת אזורים אסורים להטסה כמו שדות תעופה (או למשל 1,500 מטר מהר הבית) בשל סיבות ביטחוניות וכיו'. בני דוידור, ראש תחום כתבמי"ם ברת"א, מדגיש גם את האיסור על הטסת רחפן מעל ראשי אנשים. זאת למעט אישור מיוחד לחברות שנבדקות ומציגות רמת בטיחות מספקת.



Share this Story
Load More In רחפנים

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *